
Veelgestelde vragen – Meldpunt
Bekijk hier de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Heeft u vragen over hoe het meldpunt functioneert? We hebben de meest voorkomende vragen op een rij gezet. Mocht u na het lezen van deze lijst toch nog een vraag hebben aan ons, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.
Wat kan ik op het meldpunt indienen?
Stuur een bericht wanneer u:
- goede of minder goede ervaringen met grensoverschrijdende spoedzorg hebt opgedaan.
- ervaringen opgedaan hebt, dat de spoedzorg in het grensgebied nog niet optimaal werkt en grensoverschrijdende samenwerking misschien een oplossing biedt.
- suggesties en ideeën hebt over hoe de spoedzorg over de grens heen verbeterd kan worden.
Wat kan ik NIET op het meldpunt kwijt?
Verzoeken die geen betrekking hebben tot spoedzorg.
Wie kan een bericht inleveren?
Iedereen, die al eens (persoonlijk) in aanraking is gekomen met spoedzorg in de EUREGIO of in de spoedzorg werkt.
Wat kan ik verwachten? Gaat het meldpunt mijn persoonlijke probleem oplossen?
Verzoeken m.b.t. zorg zijn vaak heel specifiek, omdat ze afhankelijk zijn van de persoonlijke situatie waarin mensen zich bevinden. Helaas hebben we niet voldoende capaciteiten om problemen en vragen die ons medegedeeld worden op individuele basis op te pakken. Uw bijdrage wordt echter meegenomen in het proces de spoedzorg in de gehele Euregio te verbeteren.
Ik weet niet zeker of mijn verzoek/verhaal überhaupt van belang is.
Vaak gaat het om heel kleine problemen maar waarvan de oplossing een groot effect kan hebben. Wij kijken naar elke bijdrage uit.
Wat gebeurt met mijn bijdrage?
U kunt uw bijdrage tot spoedzorg zonder grenzen hier digitaal inleveren. Uw bericht komt op die manier bij het Bureau Acute Zorg Euregio terecht. Direct nadat u een bijdrage hebt ingestuurd krijgt u een (automatische) ontvangstbevestiging van het meldpunt dat uw bericht in goede orde is ontvangen.
Het bewerkingsproces
Uw bericht wordt geregistreerd en meegenomen in het overleg over grensoverschrijdende spoedzorg dat regelmatig bij Bureau Acute Zorg Euregio plaatsvindt. Samen met ons team zoeken we uit hoe we uw verzoek/mededeling het beste in de grensoverschrijdende spoedzorg mee kunnen nemen.
Uw bijdrage wordt óf in het Bureau Acute Zorg Euregio in behandeling genomen óf in samenwerking met de andere organisaties in de acute zorgketen in de EUREGIO die bij het PREpare-project betrokken zijn, behandeld. Het resultaat van het bewerkingsproces wordt gebruikt om de grensoverschrijdende samenwerking te verbeteren. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van veelgestelde vragen zijn of er vloeit een nieuwe casestudie uit uw bijdrage voort.
Geen persoonlijke reactie
We vragen om uw begrip voor het feit dat we in de meeste gevallen helaas geen persoonlijke reactie op uw bijdrage kunnen sturen. We nemen uw melding echter in behandeling binnen onze reguliere werkzaamheden, om te kijken hoe we het best tot een goede grensoverschrijdende spoedzorg kunnen komen. Misschien vindt u uw bijdrage dan wel in onze resultaten terug, die we op deze website presenteren.
Krijg ik een persoonlijke reactie?
Wanneer u een bijdrage inlevert, krijgt u een ontvangstbevestiging zodat u zeker weet dat we uw bericht in goede orde hebben ontvangen en dat we ernaar kijken. We vragen om u begrip dat we helaas niet op iedere bijdrage een individueel antwoord kunnen sturen. Ook als u geen persoonlijk antwoord ontvangt, vindt u misschien uw verzoek in onze updates terug die op regelmatige basis op deze website worden gepubliceerd.
Moet ik persoonlijke gegevens opgeven? Worden mijn bericht of mijn persoonlijke gegevens openbaar gemaakt?
Als u het meldformulier invult, kunt uzelf bepalen of u uw contactgegevens wilt achterlaten voor het geval dat er nog vragen zijn omtrent uw bericht. U kunt uw bericht echter ook geheel anoniem indienen. Noch uw persoonlijke gegevens noch uw bericht worden openbaar gemaakt. We slaan uw gegevens alleen gedurende het bewerkingsproces op, op een beschermde computer bij Bureau Acute Zorg Euregio. Uw gegevens worden niet voor andere doeleinden gebruikt en ook niet aan derden verstrekt. Nadat ju verzoek is afgehandeld, worden uw gegevens verwijderd.